آخرین خبرها

به بهانه میز تخصصی ترافیک شهر آمل!

به بهانه جلسه شورای ترافیک! و میز تخصصی‌ در فرمانداری آمل!!!
همانطور که مطلع هستید سالهاست که مسئله ترافیک یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان به خصوص در شهرستان آمل می باشد .اگرچه مسیرهای زیادی توسط شهرداران گذشته بازگشایی شد اما با بررسی چند خیابان متوجه می‌شویم ،با عدم بازگشایی این خیابانها ،شاید اتفاق خاصی هم نمی افتاد !متاسفانه این بازگشائیها هزینه سنگینی برای نهادهای اجرایی آنهم از جیب شهروندان داشته و حتی باعث افزایش قیمتهای املاک مناطق چسبیده به این خیابان‌ها شده است . از بازگشایی های جدید که بگذریم نزدیک به ۳ طرح در رینگ اصلی شهر آمل از دهه ۷۰ به بعدافتتاح شدند از جمله بازگشایی بلواربسیج توسط شهردار قدیمی و پرسابقه آمل،مهندس صادقلو که باعث گردید یکی از محورهای تقریبا مهم منتهی به پل سوم بازگشایی شود و پس از آن از خود میدان صدف تا میدان شهید فهمیده چاکسر که با عبور از پل چهارم عملاً به نتیجه رسید رینگ دیگری بود که در دوره شهرداران گذشته بازگشایی شد و این آخری که ولایت شمالی بود که به سه راه فعلی خیابان نور متصل گردید ولی هنوز یک بخش دیگری از این مسیر یعنی ولایت جنوبی باقی مانده است که به شکل نیمه کاره رها شد. در این بین مسئله ای که بسیار بسیار نمود پیدا می‌کند ،عدم انضباط کاری، توزیع خدمات و ثروت در خیابان هایی بود که بازگشایی شدند! اکثر این مکانها و خیابان‌ها از بلوار بسیج گرفته تا منفرد نیاکی و ولایت شمالی چنانچه برای رتق و فتق کارهای جاری شخصی از جمله امور بانکی، احتیاجات دارویی ، بیمارستان ها وامورات اقتصادی مراجعه شود مطمئنا به اکثر موارد فوق دست پیدا نمی‌کنید چون همه چیز به طور کامل وابسته به مرکز شهر هست !!!هیچ اداره و ارگانی عملاً شعبه خاصی در این خیابانها ندارد به جز چند مورد که تاثیراتی کمی در امور مردم دارند! نکته دیگر، پس از بازگشایی طرح هسته مرکزی است که عملاً مقرر می‌شود ، دو پل فعلی ۱۲ چشمه و پل آلمان‌ها بطور کامل از بار ترافیکی سواره رو خارج و به نوعی ترافیک سواره رو در هسته مرکزی شهر به صفر برسد و بطور کامل پیاده رو احیا می گردد اما واقعیت اینجاست به فرموده خود دوستان در مجموعه شهرداری که اسنادش موجود است هیچ مطالعه ترافیکی برای موضوع طرح هسته مرکزی صورت نگرفت ودر زمان اجرای این طرح دوستان معاونت عمرانی فرمانداری آمل رو برعهده داشتند و هیچ دخالتی در این زمینه نکردند ، یعنی مسببان دیروز الان ناجیان امروز می‌شوند آنهم در اوج خوش‌خیالی!سکوت و عدم دخالت واقعی تنها کار این مسئولین بی‌کفایت است که در جایگاه نادرست نشسته اند! و وقتی طرح اصلی بازگشایی شود ترافیک از شرایط نامطلوب فعلی نیز بدتر می‌شود چون نقاط هدف برای رسیدن مردم با سردرگمی خاصی دنبال خواهد شد. حال راهکار چیست؟!آیا فقط انتقاد کردیم؟! خیر،بلکه پیشنهاد میکنیم ابتدا بجای ولایت شمالی و دیگر بازگشایی ها که عده ای سودجو دنبال آن هستند ، مراکز حساس بزرگ مالی بانکی ، اداری ، آموزشی و درمانی جابجا شوند تا اینکه گره های ترافیکی شهر باز شوند متاسفانه تاکنون حتی فکری دقیقا حتی فکری از سوی نهادهای مربوطه، دستگاه‌های مسئول و بسیاری از مدعیان اصلی و فعلی شهر آمل از فرمانداری گرفته تا شورا و شهرداری هیچکدام در این زمینه حرکت نکردند. آقایان مدعی هستند که ما در مجموعه فرمانداری معاونت عمرانی داریم ، جلسات شورای ترافیک نیز در فرمانداری برگزار می‌شود و حتی میز تخصصی هم در کار است! عملاً شهرداری به شورا کنار می‌روند حال که شما خود را محور همین مسائل می دانید چطور اجازه دادید ترافیک هسته مرکزی شهر آمل به این شکل در بیاید و هنوز که هنوزه فکری به حال جابجایی مراکز فوق نکردید انصافا اگر اداره برق آمل در منطقه غرب از وسط شهر آمل جابجا شود چه اتفاقی می افتد اتفاق بدی است آیا جابجایی ساختمانهای پزشکان به نقاط قابل دسترس پیشنهاد بدی است ؟! جابجایی، سرپرستی بانک های بزرگ شهرستان شهر آمل در نقاط دیگر ، اجرای اینها از خود پروژه‌های ولایت شمالی هم واجب ترند !تقریباً از نان شب هم واجب‌تر .آقایان که در همه زمینه‌ها انقلابی و جهادگر هستید ، کار انقلابی اینجاست که شما وارد این صحنه شوید و اقدام اساسی با کمک نماینده محترم مجلس و مجموعه شورا و شهرداری در جهت گره گشایی ترافیکی انجام دهید. انشاا…

بهزاد منصوری

حتما ببینید

رییس ورزش راگبی استان مازندران : شکوفایی رشته المپیکی راگبی در گرو حمایت معنوی مسئولان و رسانه هاست.

به گزارش آریای تبرستان  گزارش:بهزاد منصوری رییس ورزش راگبی استان مازندران با اشاره به شروع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *