طرح سوال از شهردار آمل با حضور خبرنگاران در صحن علنی شورای اسلامی شهر برگزار شد .
26 دی 1402
اجتماعی, مازندران
بنا به گزارش داود نعمتی خبرنگار آریای تبرستان :طرح سوال از علی داودی شهردار آمل با موضوعیت ۱۵ سوال مختلف درباره ی عملکرد شهرداری در ۲۷ ماه گذشته با حضور تمامی اعضا و خبرنگاران و علی داودی شهردار آمل برگزار شد .
گفتنی است سوالات عضو شورای اسلامی شهر از شهردار آمل به شرح ذیل می باشد :
۱- علیرغم گذشت حدود ۱۸ ماه از مصوبه شورا در خصوص تعیین تکلیف بیش از ۱۰۰۰ فقره چک برگشتی موجود در شهرداری، علت قصور شهرداری در وصول و عقد قرارداد با پیمانکاران جهت وصول چک علیرغم مصوبه شورا چیست و بفرمائید چند فقره چک تاکنون تعیین تکلیف شده است .
۲- مبنای محاسبه و برآورد شهرداری در پروژه ممیزی طبق نامه ۵۲۰۳-۰۱-۲-۱۴۰۱ مورخ ۲۱/۷/۱۴۰۱ شهرداری ۵۷۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال در سال ۱۴۰۱ اعلام شد که با مخالفت کمیسیون طرح و برنامه علیرغم اصرار شهرداری پیشنهاد اصلاحی به مبلغ ۳۲۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال با ۲۵۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ریال کاهش به تصویب رسید و علیرغم انجام مناقصه در سال ۱۴۰۲ که تمام پروژه ها و قراردادها حداقل ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته اند پایه اساس محاسبات شهرداری را اعلام فرمائید با عنایت به اینکه برنده مناقصه حدود مبلغ۳۲۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال می باشد این اختلاف قیمت ۲۵۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریالی بدون محاسبه تورم حداقل ۳۰ درصد را چگونه توجیه می فرمائید .
۳- در توافق ۸۷۵۹-۱/۱۲/۱۴۰۱ مبنای محاسبه شهرداری مبلغ عوارض حدود۲۷،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال اعلام شد اما اصل عوارض حدود ۱۱۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ریال بوده و مراتب طی نامه ای به شهرداری اعلام شده چه اقدام و برخوردی با افرادی که قصد تضیع حدود ۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۸۰ ریال از حقوق شهروندان را داشتند نمودید .
۴- علت عودت ضمانت نامه های مربوط به قرار داد پسماند و تابلوهای تبلیغاتی بدون اقدام قانونی و اجرای ضمانت نامه که موجب تضیع حقوق شهرداری به مبلغ حدود ۸۱،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ریال شد چه بود .
۵- مصوبه ۶۳۸۸-۶/۹/۱۴۰۱ در خصوص خرید ۱۶۰،۰۰۰ تن مخلوط کوهی به مبلغ ۱۲۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال با عنایت به اینکه پیمانکار در آستانه اتمام قرارداد کمتر از ۲۰ درصد تعهدات خویش را عملی نموده و افزایش قیمت مخلوط از ۸۰ هزار تومان به ۱۴۰،۰۰۰تومان موجب بروز خسارت بیش از ۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال به شهرداری شده چرا اقدام به موقع ننمودید و نسبت به اجرای ضمانت نامه و اعمال ماده ۴۶ و مکاتبه با صنعت و معدن جهت لغو قرارداد و مزایایی که پیمانکاران از این قرارداد جهت اخذ مجوز قانونی خویش نموده ننمودید .
۶- با عنایت به مصوبه شورای اسلامی شهر و قرارداد ۱۷۷۶-۰۱-۲-۱۴۰۱-۱۸/۳/۱۴۰۱ با بانک شهر جهت اخذ تسهیلات با عنایت به بند یک قرارداد برای مهلت دو ماهه اخذ تسهیلات و عدم توافق شهرداری، علیرغم گذشت حدود ۱۸ ماه و تذکرات کتبی و شفاهی متعدد از سوی شورا چرا نسبت به استرداد مبلغ ۳۲،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال ضمانت نامه شهرداری از تهاتر ایرانیان تاکنون هیچگونه اقدامی انجام ندادید .
۷- با عنایت به گزارش حسابرسی سال های ۹۷-۹۸-۹۹ و۱۴۰۰ شهرداری چرا سامانه املاک و انبار شهرداری که از نقاط مهم شهرداری می باشد را بروز رسانی ننموده و همچنان بر سیستم قدیمی و ناکارآمد شهرداری اصرار دارید . مگر بخاطر ناکارآمدی این سیستم ها و فقدان اسناد و مدارک ده ها میلیارد تومان خسارت به مجموعه شهرداری از گذشته وارد نشد که تاوان آن را شهروندان عزیز باید بپردازند .
۸- نامه های ۳۲۵-۲/۹/۱۴۰۰-۲۹۲۵-۱/۲/۱۴۰۲ و ۲۱۷۲—۹۰-۱۴۰۱ شهرداری در خصوص پیشنهاد شهرداری مربوط به تملک تعریض پلاک ثبتی ۶۰۲۸-۳-۱۳ با عنایت به اینکه طبق مدارک موجود در پرونده ملک مورد نظر از شهرداری خدمات گرفته و مالک موظف به رعایت عرض گذر بوده اصرار شهرداری برای اعطای مجدد مزایای تهاتر تغییر کاربری به مبلغ حدود ۴۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال به ملک مورد نظر که هیچگونه وجاهت قانونی نداشت، اصرار و پافشاری شهرداری برچه اساسی و مبنای قانونی بود آیا جز تضیع حقوق شهرداری دلیل دیگری داشت .
۹- در خصوص قرار داد ۳۷۶-۶۲۶/۵/۱۴۰۱ خط پردازش با عنایت به اینکه اعتبار آن از محل منابع دولتی بوده و حدود ۹۰ درصد قرارداد بخاطر جذب اعتبار به پیمانکار پرداخت شده متاسفانه پیشرفت پروژه کمتر از ۷۰ درصد قررداد می باشد، علت تاخیر پروژه و عدم اقدام شهرداری جهت احقاق حقوق شهرداری چیست ؟ دلیل توقف علیرغم گذشت ۱۷ماه از قرارداد ۸ ماهه شرکت و سلیقه ای برخورد کردن شهرداری با پیمانکاران را در تاخیر پروژه ها چگونه توجیه می فرمائید .
۱۰- در مورد توافق ۱۶۳۳۳-۳-۱۴۰۱ مورخ ۲/۸/۱۴۰۱ پیشنهادی شهرداری با یکی از ارگان های دارای مطالبه از شهرداری غرفه های مربوط به شهرداری در پاساژ قائم جمعا ۲۱۴،۷۶۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال برآورد گردید که با مخالفت شورا مواجه شد . همان مکان طبق اسناد پیوستی در کمتر از یکسال مجددا حدود ۵۸۸،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال برآورد گردید . این تفاوت ۳۷۴،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ریالی را چگونه توجیه می فرمائید .
۱۱- براساس بودجه سال ۱۴۰۱و۱۴۰۲ مصوب شورا مبلغ ۱،۲۷۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال بودجه بابت تملک معابر و بلوارهای سطح شهر تخصیص یافت، متاسفانه هزینه شهرداری تاکنون حدود ۱۳۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال تملک فقط چند پلاک در محدوده سطح شهر صورت گرفت، آیا چند پلاک تملک منجر به پروژه عمرانی و بازگشایی معابر جدید می شود . دلیل این قصور و کوتاهی را چگونه توجیه می فرمائید .
۱۲- عدم تعیین تکلیف و تدوین ساز و کار اجرایی جهت مدیریت پارکینگ های حاشیه ای در محدوده بخش مرکزی شهر .
۱۳- عدم تعیین تکلیف وضعیت انتقال جایگاه سی ان جی با توجه به تعهد محضری ارائه شده علیرغم تاکیدات مدوام شورا .
۱۴- عدم اراده کافی در وصول مطالبات معوق شهرداری با اسناد و ارقام اعلام فرمائید میزان مطالبات و درصد وصول مطالبات چقدر بوده است .
۱۵- عدم اتمام پروژه پارک مینیاتوری علیرغم سپری شدن حدود دو سال و نیم از فعالیت شهردار .
قابل ذکر است ، شهردار آمل با پاسخ به تمامی سوالات و ابهامات اعضای شورای شهر سعی نمود تا شورا را نسبت به عملکرد خود قانع نماید.
بخشی از پاسخ شهردار:👇👇👇
https://aparat.com/v/k8RaH


